tirsdag den 6. oktober 2015

Fredagsbrev og lidt løst

Vi er i fuld gang med klasselærerugen, der byder på mellemtrinnets dag, matematikdage og på fredag er det skolernes motionsløb, hvor hele Hvid vil løbe 5 km. I dag (tirsdag) havde de allerede fri kl. 12.00 - ellers er det kl. 13.15.
Ugen efter efterårsferien holder jeg en uges ferie. Da vi ansatte på skolen skal dække hinanden under ferier, kommer der forskellige lærere og tilser Hvid. Nogen gange vil gruppen skulle lave noget med en anden gruppe på mellemtrinnet - nogen gange vil en lærer sætte dem i gang, hvorefter de skal arbejde selv (med tilsyn fra en ansat i en klasse tæt på Hvid). De skal bl.a. arbejde i og med Fandango, daglig dosis og grammatip - så de skal have alt det sædvanlige med i skole - og der bliver også givet lektier for (i Fandango), selvom det måske ikke kommer til at stå på bloggen.
Jeg håber, at I alle får en skøn efterårsferie!!!

Igen i sidste uge havde en trold eller noget lignende spist Hvids fredagsbrev. Skønt Noa og Ludvig (der har skrevet fredagsbrevet) sværger, at de har sendt det til Carinas mailadresse - kom det ikke frem. Derfor gengivet herunder. Det skal siges, at drengene troede, at det kun var for en uge - og at det kun var i fag, hvor de havde mig. Så giver det nok lidt mere mening :)

fredags brev hvid

mandag
det startede mandag morgen hvor jakob legede at han var elev og 3 af
pigerne var lærere i den første halve time. Der efter gik vi i gang med at
afslutte Jeppe på bjerget . I andet modul lavede vi den varme stol
med spørgsmål til Nille og Jeppe. Vi snakket om to billeder med en kat på
hver. Den ene var opflammet den anden var udbrændt.

tirsdag
i de to første moduler havde vi medie vi lavede stop motion.
I femte time havde vi historie og afsluttede vi emnet om regler
vi blev delt op i fem grupper og fik nogle spørgsmål af Jakob
som vi skulle blive enige om.

onsdag
ingen ting

torsdag
vi havde fået to ark hver det handlede om evaluering vi skulle skrive om hvad
vi havde lært og hvad vi ikke havde lært. forløbet handlede om
personkarakteristik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar